 | ŽalmyBiblia - Sväté písmo(VUL - Latinský - Nova Vulgata) | Ž 122, 1-9 |
1 (VUL) Canticum ascensionum. David. Laetatus sum in eo, quod dixerunt mihi: “ In domum Domini ibimus ”.
2 (VUL) Stantes iam sunt pedes nostri in portis tuis, Ierusalem.
3 (VUL) Ierusalem, quae aedificata est ut civitas, sibi compacta in idipsum.
4 (VUL) Illuc enim ascenderunt tribus, tribus Domini, testimonium Israel, ad confitendum nomini Domini.
5 (VUL) Quia illic sederunt sedes ad iudicium, sedes domus David.
6 (VUL) Rogate, quae ad pacem sunt Ierusalem: “ Securi sint diligentes te!
7 (VUL) Fiat pax in muris tuis, et securitas in turribus tuis! ”.
8 (VUL) Propter fratres meos et proximos meos loquar: “ Pax in te! ”.
9 (VUL) Propter domum Domini Dei nostri exquiram bona tibi.
 | | Ž 122, 1-9 |
Verš 9
Propter domum Domini Dei nostri exquiram bona tibi.
Neh 2:10 - Et audierunt Sanaballat Horonites et Thobias servus Ammanites et contristati sunt afflictione magna, quod venisset homo, qui quaereret prosperitatem filiorum Israel.
Z 122 - O nadpise pozri poznámku pri 120. žalme. Ak je Dávid pôvodcom tohto žalmu, mohol ho zaspievať len po prenesení archy zmluvy na Sion (2 Sam 6).
Z 122,3 - Kto prvýkrát prišiel do Jeruzalema, musel obdivovať jeho veľkoleposť. "Mesto spojené v jeden celok", dosl. "mesto vybudované, pospájané navzájom v jeden celok", totižto Jeruzalem bolo mesto súvislé, jeho domy stáli jeden popri druhom, a jednotné.
Z 122,5 - Inou prednosťou Jeruzalema je, že v ňom býval kráľ a tam mal sídlo aj najvyšší izraelský súd.
Z 122,8-9 - Pútnici žiadajú pokoj a šťastie Jeruzalemu a najmä chrámu, ale to všetko žiadajú vlastne sebe a pre seba.